Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

FAQ / Veelgestelde vragen drankover.nl


Door wie is dit platform geïnitieerd? 
Dit platform is geïnitieerd door Food Inspiration, Shoot My Food en Foodservice Network. In samenwerking met een aantal foodservice leveranciers is dit platform tot stand gekomen. 

 

Wat is drankover.nl?
drankover.nl is een tijdelijke marktplaats; een initiatief om voedselverspilling bij foodservice bedrijven tegen te gaan en de financiële schade voor hen te beperken. Het platform brengt aanbod en vraag rondom THT producten binnen de gehele voedselketen samen. De aanbieder kan via het platform gemakkelijk zijn/haar producten met korte THT aanbieden tegen een zelf bepaalde prijs. De vrager (consument) kan via het platform op postcode zoeken naar aanbieders in de buurt die producten online hebben gezet. De bestelling gebeurt online en wordt opgehaald door de koper.

 

Waarom doen wij dit? 
Ons doel is om alle partijen in de voedselketen overeind te houden en verspilling tegen te gaan. Dit initiatief is gebaseerd op vertrouwen en bedoeld om vraag en aanbod met elkaar te verbinden. 

 

Voor wie dit platform geïnitieerd? 
Dit platform is open voor iedereen die actief is in de voedselketen (groothandels, grote producenten, ambachtelijke makers, grootkeukens). Iedereen kan bestellen en ophalen; consumenten, bedrijven, zorginstanties. Hoe eerder hoe beter; het gaat om producten met een beperkte THT.

 

Wat verdienen wij hier aan?
Dit is een non-profit initiatief. We vinden het immoreel om geld te verdienen aan deze situatie en dat zou ook absoluut niet passen bij onze positie in de markt. Drankover.nl is bedoeld om alle partijen in de voedselketen een handje te helpen. 95% van alle inkomsten gaan rechtstreeks naar de aanbieder, 5% is voor de out of pocket kosten die betaald moeten worden (voor de website/server/PR).

 

Hoe werkt het? 
De aanbieder kan via het platform gemakkelijk zijn/haar producten met korte THT aanbieden tegen een zelf bepaalde prijs. De vrager (consument) kan via het platform op postcode zoeken naar aanbieders in de buurt die producten online hebben gezet. De bestelling gebeurt online en het wordt daarna opgehaald door de koper. 

 

Hoe kan ik helpen? 
Door dit initiatief groots te verspreiden binnen je netwerken en actief producenten of andere partijen waarvan je weet dat ze het moeilijk hebben en met THT producten kampen aan te schrijven. 

 

Ik wil producten verkopen, hoe doe ik dat?
Je kunt je via deze link aanmelden en direct je producten aanmelden. Deze staan dan ook direct live op het platform en zijn zichtbaar voor vragers. 

 

Ik wil producten kopen, hoe doe ik dat? 
Je kunt op het platform zoeken op je postcode naar aanbieders in de buurt. Vervolgens kies je je producten en reken je deze af. Ook staat vermeld waar en wanneer je jouw gekochte producten kunt ophalen. 

 

Hoe zijn de producten verpakt? 
Dit is per aanbieder verschillend. Neem voor de zekerheid als je je bestelling op gaat halen zelf een (koel)tas mee om je producten in te kunnen vervoeren.

 

Op welke tijdstippen kan ik bestellen?
Bestellen kun je op elk tijdstip doen. Echter, de tijdstippen waarop je je bestelling kunt ophalen staan vermeld bij de producten.

 

Hoe kan ik betalen? 
De betaling gebeurt online. Je kunt eenvoudig en snel betalen via iDeal en creditcard. 

 

Hoe vindt de betaling plaats naar de leverancier?

Bij het aanmaken van een account kun je als aanbieder direct je rekeningnummer invullen. Als de consument besteld en betaald heeft, krijg je automatisch het geld op dit rekeningnunmer gestort. Het is afhankelijk van de bank hoe lang het kan duren voor dit overgeschreven is. 
 

Ik wil producten kopen, maar kan/wil ze niet ophalen, kan dat?
De meeste leveranciers bieden nu ook een bezorgservice aan. Je kan ervoor kiezen om de producten door Vers&Fijn thuis te laten bezorgen. 

 

Kan ik ook producten laten bezorgen?

De meeste leveranciers bieden nu ook een bezorgservice aan. Je kan ervoor kiezen om de producten door Vers&Fijn thuis te laten bezorgen. Hier vind je meer informatie.

 

Ik wil niet vooraf betalen, kan dat?
Het is niet mogelijk om achteraf te betalen. Echter, als je grote volumes wil bestellen, neem dan direct contact op met de aanbieder.

 

Kan ik fooi of een extra bijdrage geven?
Het is nog niet mogelijk om fooi of een extra bijdrage te geven. Hier wordt aan gewerkt! 

 

Betaal ik transactiekosten? 
Ja, wij rekenen 0,32 ct per transactie. Wij betalen ook voor elke transactie aan Mollie en om het platform non-profit te houden berekenen wij dit door bij elke bestelling.

 

Kan ik mijn geld terugkrijgen als ik niet tevreden ben met de producten?
Het is niet mogelijk om je geld terug te krijgen. Gezien de bijzondere tijden hebben we ook niet de mensen paraat om verkeerde bestellingen terug te storten.

 

Is er een minimaal bestelbedrag?
Nee; alle beetjes helpen en zolang de voorraad strekt kunnen producten worden afgenomen.

 

Waar kan ik terecht als ik niet tevreden ben of er iets mis gaat?
Wij kunnen en willen niet aansprakelijk zijn voor onvoorziene consequenties na gedane bestellingen en transacties, we willen slechts een faciliterende rol vervullen. Dit risico ligt dus geheel bij de aanbieder zelf. 

 

Waar kan ik terecht met een klacht?
Wij kunnen en willen niet aansprakelijk zijn voor onvoorziene consequenties na gedane bestellingen en transacties, we willen slechts een faciliterende rol vervullen. Klachten over de producten kunnen bij de aanbieder zelf ingediend worden.

 

Is er een minimale of maximale afname hoeveelheid?
Nee; alle beetjes helpen en zolang de voorraad strekt kunnen producten worden afgenomen. 

 

Waar kan ik de THT van de producten vinden? 
De THT van ieder producten is zichtbaar op de productpagina van het platform. 

 

Hoe lang zijn de aangeboden producten nog houdbaar? 
Dit verschilt per product. De THT van ieder producten is zichtbaar op de productpagina van het platform. 

 

Waar kan ik de algemene voorwaarden vinden? 
De algemene voorwaarden vind je hier: algemene voorwaarden

 

Hoe kan ik mijn bestellingen inzien?
Nadat je besteld hebt krijg je een bevestigingspagina te zien met een overzicht van je bestelling en ordernummer. Je ontvangt direct per mail een factuur (PDF). 

 

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling? 
Nadat je besteld hebt krijg je een bevestigingspagina te zien met een overzicht van je bestelling en ordernummer. Je ontvangt direct per mail een factuur (PDF). 

 

Hoe kan ik mijn eerder gedane bestellingen terugvinden? 
Het is nog niet mogelijk om je eerder gedane bestellingen terug te zien. Wel krijg je na je bestelling een bevestigingspagina te zien met een overzicht van je bestelling en ordernummer. Je ontvangt direct per mail een factuur (PDF).

 

Kan ik een bestelling nog wijzigen zodra hij geplaatst is?
Het is niet mogelijk om je bestelling nog te wijzigen nadat deze afgerond is. 

 

Kan ik producten ook thuis laten bezorgen?
Sommige aanbieders bieden de mogelijkheid om hun producten via een bezorgdienst te laten bezorgen. Per aanbieder staat vermeld of deze optie beschikbaar is. 

 

Betaal ik bezorgkosten? 
Ja, wij rekenen €15 per bezorging. 

 

Welke partij komt mijn bestelling bezorgen?
De bestellingen via het platform drankover.nl worden bezorgd door de bezorgdienst Vers En Fijn Benelux BV. Zij hebben hun diensten ter beschikking gesteld om geclusterde verkopen van getroffen leveranciers mogelijk te maken.

 

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Bestellingen t/m zondagnacht 00:00u worden op dinsdag bezorgd. Bestellingen t/m woensdagmiddag 12:00u worden op vrijdag bezorgd.

 

Wanneer worden de bestellingen opgehaald bij de aanbieder?
De bestellingen worden op maandag en donderdag tussen 12:30 en 17:30 opgehaald bij de aanbieder. Het is voor de aanbieder ook mogelijk om bestellingen aan te leveren bij Vers en Fijn Benelux BV, op alle dagen tussen 08:00 en 17:00. Het adres is Computerweg 14, 3542 DR UTRECHT.

 

Welke informatie moet elke colli/besteleenheid bevatten?
Om de bestellingen geclusterd aan te leveren van de diverse leveranciers worden alle goederen en besteleenheden samengevoegd op de locatie van Vers en Fijn Benelux bv: Computerweg 14, 3542 DR Utrecht.
Om op de juiste manier te sorteren moet de volgende informatie duidelijk zichtbaar zijn: 
Afzender: Aanbieder
Opslagconditie, is het product: Vers / Diepvries / Ambient Klant/Consument
Naam, Adres, Postcode en Plaats
Telefoon klant
E-mail klant (voor track & trace) 
Leverdag

 

Ik heb geen factuur via de mail ontvangen 
Alle bestellingen worden door het systeem verwerkt. Zodra de bestelling verwerkt is ontvang je een factuur per e-mail. In sommige gevallen kan dit wat langer duren. Kijk ook even in je spam folder!

 

BTW
Op het platform wordt bij ieder product de prijs vermeld. Alle genoemde prijzen zijn inclusief BTW. Op de factuur die je ontvangt wordt de prijs van je bestelling weergegeven inclusief BTW specificaties. 


Hoe kan ik contact met jullie opnemen? 
Je kunt contact met ons opnemen via info@foodinspiration.nl maar gezien de huidige werkdruk en situatie zijn we niet zo goed bereikbaar. 

 

Hoe gaat eteonover.nl om met mijn persoonlijke gegevens? 
Om producten aan te kunnen bieden of om een bestelling te kunnen plaatsen via het platform hebben we je persoonlijke gegevens nodig. Meer informatie over je privacy vind je in ons Privacy Policy.

 

Maakt drankover.nl gebruik van cookies? 
Alle informatie over cookies kan je vinden in onze Privacy Policy.

1